Blogger Widgets

PERHATIAN TERKINI

PERHATIAN PENTING!: OLEH KERANA GAMBAR DILAMAN INI TELAH MENCUKUPI KUOTA, LAMAN INI TELAH DIARKIBKAN DAN AKAN DIJADIKAN SATU PAUTAN DARI LAMAN SKSB YG BARU (LAMAN SKSB YANG BARU IALAH DI http://skseribayupenang3.blogspot.com/. UTK MAKLUMAN ; LAMAN INI MENGANDUNGI BERITA SEKITAR MEI 2010HINGGA NOVEMBER 2012 SAHAJA. SEGALA KESULITAN AMATLAH DIKESALI.

TAIP CARIAN ANDA DARI BLOG INI

LAGU RASMI SEKOLAH (KLIK "SIMBOL PLAY")

Tuesday, July 12, 2011

PAMERAN ILMUWAN ISLAM

Bertempat di foyer sekolah, pameran Ilmuwan Islam telah diadakan bermula dari 1 Julai hingga 31 Julai 2011. Gambar-gambar ilmuwan islam seperti Al-khawarizmi, Ibnu Batuta, Badiuzzaman Said Annnursi, Ibnu Sina dan lain-lain bersama sinopsis bidang ketokohan mereka dipamerkan di foyer.

Kuiz bertulis untuk tahap 2 dan guru serta kuiz "radio SKSB" juga diadakan disamping tayangan vcd tokoh-tokoh islam ditayangkan sewaktu senggang masa seperti di waktu rehat dan sebelum waktu sesi pengajaran dan pembelajaran bermula pada setiap hari. Radio SKSB bertemakan Bulan Ilmuwan Islam juga dikumandangkan sepanjang pagi sebelum sesi pembelajaran. Buku-buku mengenai tokoh-tokoh Ilmuwan Islam juga dipamerkan di foyer. Objektif pameran ini ialah untuk memberi pendedahan kepada murid mengenai Tokoh-tokoh Ilmuwan Islam yang terkenal. Pameran ini adalah anjuran bersama PSS dan Panitia Pendidikan Islam.



RADIO SKSB BERTEMAKAN "TOKOH ILMUWAN ISLAM" DISIARKAN DARI PUKUL 7.10 HINGGA 7.30 PAGI.










PAMERAN BUKU-BUKU TOKOH ILMUWAN ISLAM DI SUDUT BACAAN












TAYANGAN VCD "ILMUWAN ISLAM" TERBITAN TV3 DI FOYER SEKOLAH











POSTER TOKOH-TOKOH ILMUWAN ISLAM
DIPAMERKAN DI PAPAN KENYATAAN

No comments:

Post a Comment

TVSKSB TERKINI-SUASANA KETIKA MENERIMA KEPT. UPSR