Blogger Widgets

PERHATIAN TERKINI

PERHATIAN PENTING!: OLEH KERANA GAMBAR DILAMAN INI TELAH MENCUKUPI KUOTA, LAMAN INI TELAH DIARKIBKAN DAN AKAN DIJADIKAN SATU PAUTAN DARI LAMAN SKSB YG BARU (LAMAN SKSB YANG BARU IALAH DI http://skseribayupenang3.blogspot.com/. UTK MAKLUMAN ; LAMAN INI MENGANDUNGI BERITA SEKITAR MEI 2010HINGGA NOVEMBER 2012 SAHAJA. SEGALA KESULITAN AMATLAH DIKESALI.

TAIP CARIAN ANDA DARI BLOG INI

LAGU RASMI SEKOLAH (KLIK "SIMBOL PLAY")

Sunday, July 3, 2011

CERAMAH ISRA' MIKRAJ



PENCERAMAH (DI SEBELAH KANAN)













BACAAN DOA












CENDERA HATI DARI SKSB











PENCERAMAH MEMULAKAN BICARA













KEHANGATAN CERAMAH











BACAAN AL QURAN KETIKA PEMBUKAAN
OLEH ADIK BUKHARI DARI TAHUN 4








1 JULAI 2011 (JUMAAT)

Ceramah Isra' dan Mikraj telah diadakan di Dataran Bayu pada pukul 8.15 pagi. Penceramah luar yang bertugas di Unit Kaunseling Ibu Pejabat Polis Pulau Pinang telah dijemput untuk menyampaikan ceramah selama lebih kurang 90 minit itu. Penolong kanan SKSB, Pn. Zanariah menyampaikan ucapan aluan bagi pihak sekolah dan En. Bukhari membacakan doa pembukaan majlis tersebut. Seorang murid telah memperdengarkan bacaan ayat-ayat suci Al Quran.

Bersempena dengan sambutan Isra' dan Mikraj tersebut, suatu pameran berjudul "Tokoh Ilmuwan Islam" telah diadakan di foyer sekolah. Sepanjang pameran tersebut murid boleh menyaksikan pameran poster tokoh-tokoh ilmuwan Islam, tayangan VCD dan membaca koleksi buku mengenai tokoh-tokoh tersebut yang di tempatkan di foyer sekolah. Radio Sekolah bertemakan "Tokoh Ilmuwan Islam dan Isra' Mikraj" juga turut disiarkan setiap pagi.

No comments:

Post a Comment

TVSKSB TERKINI-SUASANA KETIKA MENERIMA KEPT. UPSR