Blogger Widgets

PERHATIAN TERKINI

PERHATIAN PENTING!: OLEH KERANA GAMBAR DILAMAN INI TELAH MENCUKUPI KUOTA, LAMAN INI TELAH DIARKIBKAN DAN AKAN DIJADIKAN SATU PAUTAN DARI LAMAN SKSB YG BARU (LAMAN SKSB YANG BARU IALAH DI http://skseribayupenang3.blogspot.com/. UTK MAKLUMAN ; LAMAN INI MENGANDUNGI BERITA SEKITAR MEI 2010HINGGA NOVEMBER 2012 SAHAJA. SEGALA KESULITAN AMATLAH DIKESALI.

TAIP CARIAN ANDA DARI BLOG INI

LAGU RASMI SEKOLAH (KLIK "SIMBOL PLAY")

Tuesday, November 15, 2011

KEY IN DATA DI PERPUSTAKAAN




Ruangan "Key-in data" di perpustakaan











Murid tahun 6 sedang khusyuk mengemaskinikan data












Bersama-sama buku baru

















1 NOV 2011



Selepas UPSR, beberapa orang murid tahun 6 yang sukarela telah dipilih untuk mengemaskinikan data buku-buku baru 2011 di perpustakaan. Terdapat berjenis-jenis buku dari pelbagai sumber yang terbabit dalam proses itu . Di antara yang menarik ialah buku-buku terjemahan Institut Terjemahan Negara, buku-buku sumbangan kementerian dan dari pembekal-pembekal.



Murid-murid yang terlibat dijanjikan sijil di akhir tugas mereka. Mereka dilihat gembira kerana berpeluang membelek buku-buku baru dan membacanya selepas penat memasukkan data-data. Program Access Microsoft yang bersumberkan program e-khutub khanah telah digunakan dalam proses key-in data ini... Inilah sebahagian "amal jariah" murid tahun 6 sebelum meninggalkan sekolah!

No comments:

Post a Comment

TVSKSB TERKINI-SUASANA KETIKA MENERIMA KEPT. UPSR