Blogger Widgets

PERHATIAN TERKINI

PERHATIAN PENTING!: OLEH KERANA GAMBAR DILAMAN INI TELAH MENCUKUPI KUOTA, LAMAN INI TELAH DIARKIBKAN DAN AKAN DIJADIKAN SATU PAUTAN DARI LAMAN SKSB YG BARU (LAMAN SKSB YANG BARU IALAH DI http://skseribayupenang3.blogspot.com/. UTK MAKLUMAN ; LAMAN INI MENGANDUNGI BERITA SEKITAR MEI 2010HINGGA NOVEMBER 2012 SAHAJA. SEGALA KESULITAN AMATLAH DIKESALI.

TAIP CARIAN ANDA DARI BLOG INI

LAGU RASMI SEKOLAH (KLIK "SIMBOL PLAY")

Saturday, October 15, 2011

PROGRAM PENCEGAHAN DADAH






EN. KHALID BERSAMA TUAN GB
















KEHANGATAN CERAMAH













SKRIN JUGA DIPAPARKAN
UNTUK MEMUDAHKAN PENERANGAN











EN. KHALID BEGITU BERSEMANGAT







CENDERAHATI DARI SKSB...













12 Okt. 2011 (Rabu) Jam 8.30 hinga 10.30
Suatu ceramah mengenai program pencegahan dadah telah berjaya diadakan di foyer sekolah. Ceramah tersebut telah diadakan oleh Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) dari Balik Pulau. Program ini adalah anjuran Unit Bimbingan dan Kaunseling Sekolah.Ia melibatkan semua murid dari tahap dua . Semua murid tahun 6 juga dilibatkan di bawah slot "Aktiviti Lepas UPSR."

Dalam kata aluannya, tuan guru GB menjelaskan bahawa Teluk Kumbar merupakan sebuah "kawasan hitam" dalam isu dadah. Menurutnya ini berkemungkinan besar lokasi Teluk Kumbar yang terletak di pinggir pantai.

Ceramah kemudiannya disampaikan oleh En. Khalid dari AADK Balik Pulau. Beliau menjelaskan bahawa Pulau Pinang merupakan negeri yang paling banyak penagih dadah. Sasaran negara ialah untuk menjadikan Malaysia sebagai "Negara Bebas Dadah" pada tahun 2015. Beliau menyifatkan dadah merupakan punca segala masalah. Kebanyakan penagih dadah dan 99 peratus dari mereka adalah perokok. Beberapa kali murid diprovok dengan melaungkan ayat "kami anti dadah" !!!

Beliau memohon maaf kerana tidak dapat mengadakan pameran pada kali ini disebabkan peralatan berkenaan berada di pameran anti dadah lain.

No comments:

Post a Comment

TVSKSB TERKINI-SUASANA KETIKA MENERIMA KEPT. UPSR