Blogger Widgets

PERHATIAN TERKINI

PERHATIAN PENTING!: OLEH KERANA GAMBAR DILAMAN INI TELAH MENCUKUPI KUOTA, LAMAN INI TELAH DIARKIBKAN DAN AKAN DIJADIKAN SATU PAUTAN DARI LAMAN SKSB YG BARU (LAMAN SKSB YANG BARU IALAH DI http://skseribayupenang3.blogspot.com/. UTK MAKLUMAN ; LAMAN INI MENGANDUNGI BERITA SEKITAR MEI 2010HINGGA NOVEMBER 2012 SAHAJA. SEGALA KESULITAN AMATLAH DIKESALI.

TAIP CARIAN ANDA DARI BLOG INI

LAGU RASMI SEKOLAH (KLIK "SIMBOL PLAY")

Wednesday, September 21, 2011

MENGHADAPI UPSR 2011




SEORANG GURU MEMBERI KHIDMAT
KAUNSELING SECARA "PERSEORANGAN" KEPADA MURID YANG MEMERLUKAN










CALON-CALON SEDANG MENUNJUKKAN BORANG MENDUDUKI UPSR








CALON-CALON SEDANG SIBUK MENGULANGKAJI PADA SAAT AKHIR






GURU-GURU SEDANG BERTUNGKUS-LUMUS MEMERIKSA "KERTAS SOALAN" DAN "BERKAMPUNG" DI ATAS FOYER MANAKALA MURID SEDANG MELEKATKAN NOTA PEPERIKSAAN...











GURU-GURU "MENCURI MASA" MENGULANGKAJI BERSAMA CALON







CALON-CALON SEDANG MELANGKAHKAN KAKI MENUJU BILIK PEPERIKSAAN





DOA MENGHADAPI UPSR JUGA TURUT DIBACAKAN OLEH ADIK SYAFARIZAN SELAIN DARIPADA UST YANG DITUGASKAN


13 sept 2011
Seramai 118 orang murid SKSB menghadapi UPSR pada tahun ini. Mereka adalahadalah dari 4 kelas murid tahun 6. Peperiksaan bermula pada 13 September hingga 15 September 2011
Setiap pagi sebelum menghadapi peperiksaan setiap murid diwajibkan berkumpul di foyer sekolah. Selepas itu guru-guru tahun 6 dan yang terlibat akan memberi pesanan penting termasuklah memperingatkan murid-murid tentang beberapa topik penting serta formula-formula yang mesti diketahui. Akhir sekali doa pun dibacakan oleh guru atau murid sebelum mereka "berjuang" di medan peperiksaan.

Kadang-kadang jika ada masa terluang sebelum peperiksaan seterusnya dijalankan, guru-guru dilihat "mencuri masa" bertungkus-lumus membentangkan kertas "mahjong" di pentas atau di papan kenyataan untuk membincangkan topik-topik tertentu. Guru-guru tahun 6 juga dilihat bertungkus-lumus menyemak kertas peperiksaan UPSR berdasarkan kertas soalan yang dikumpulkan selepas setiap sesi peperiksaan.

Nampaknya guru bagaikan lebih "risau" dan prihatin dengan peperiksaan berbanding dengan sesetengah murid!Seolah-olah guru pula yang menduduki UPSR...Suatu jawatankuasa khas juga telah dibetuk untuk melicinkan lagi perjalanan UPSR. Dalam jawatankuasa ini semua guru terlibat. Dia antara jawatankuasa yang ditubuhkan ialah jawatankuasa pengurusan murid, kecemasan dan lain-lain lagi.

No comments:

Post a Comment

TVSKSB TERKINI-SUASANA KETIKA MENERIMA KEPT. UPSR