Blogger Widgets

PERHATIAN TERKINI

PERHATIAN PENTING!: OLEH KERANA GAMBAR DILAMAN INI TELAH MENCUKUPI KUOTA, LAMAN INI TELAH DIARKIBKAN DAN AKAN DIJADIKAN SATU PAUTAN DARI LAMAN SKSB YG BARU (LAMAN SKSB YANG BARU IALAH DI http://skseribayupenang3.blogspot.com/. UTK MAKLUMAN ; LAMAN INI MENGANDUNGI BERITA SEKITAR MEI 2010HINGGA NOVEMBER 2012 SAHAJA. SEGALA KESULITAN AMATLAH DIKESALI.

TAIP CARIAN ANDA DARI BLOG INI

LAGU RASMI SEKOLAH (KLIK "SIMBOL PLAY")

Wednesday, November 14, 2012

KEY-IN DATA PSS MASA CUTI DLL

Murid tahun 5 semasa cuti sekolah

Bersama buku-buku baru

Proses melekatkan stiker
 

                                                                  Proses key-in data

Bersama buku-buku baru
 

Mengkelaskan buku-buku lama sebelum meletakkannya di dalam rak
 
Selepas UPSR, beberapa orang murid tahun 6 yang sukarela telah dipilih untuk mengemaskinikan data buku-buku baru 2012 dan memproses buku-buku baru di perpustakaan. Terdapat berjenis-jenis buku dari pelbagai sumber yang terlibat di  dalam proses itu .Di antara yang berprestij ialah buku-buku terjemahan Institut Terjemahan Negara. Terdapat juga buku-buku sumbangan kementerian dan dari pembekal-pembekal.

Murid-murid yang terlibat dijanjikan sijil di akhir tugas mereka. Mereka dilihat gembira kerana berpeluang membelek buku-buku baru dan membacanya selepas penat memasukkan data-data. Program Access Microsoft yang bersumberkan program e-kutub khanah telah digunakan dalam proses key-in data ini. Inilah sebahagian "amal jariah" murid tahun 6 sebelum meninggalkan sekolah!
 
Komen-komen dan gambar-gambar dilaman ini bertujuan untuk pendidikan sahaja dan tidak berniat untuk menyinggung sesiapa jua.Jika anda rasa tersinggung atau maklumat atau gambarnya kurang sesuai atau kurang tepat, sila hubungi kami.Terima kasih. Kami mengalu-alukan semua cadangan dan teguran anda. Gambar-gambar yang lebih banyak juga boleh didapati di facebook kami atas nama: albumsksb.

No comments:

Post a Comment

TVSKSB TERKINI-SUASANA KETIKA MENERIMA KEPT. UPSR