Blogger Widgets

PERHATIAN TERKINI

PERHATIAN PENTING!: OLEH KERANA GAMBAR DILAMAN INI TELAH MENCUKUPI KUOTA, LAMAN INI TELAH DIARKIBKAN DAN AKAN DIJADIKAN SATU PAUTAN DARI LAMAN SKSB YG BARU (LAMAN SKSB YANG BARU IALAH DI http://skseribayupenang3.blogspot.com/. UTK MAKLUMAN ; LAMAN INI MENGANDUNGI BERITA SEKITAR MEI 2010HINGGA NOVEMBER 2012 SAHAJA. SEGALA KESULITAN AMATLAH DIKESALI.

TAIP CARIAN ANDA DARI BLOG INI

LAGU RASMI SEKOLAH (KLIK "SIMBOL PLAY")

Sunday, May 15, 2011

LAWATAN OLEH KELAB SAINS DAN MATEMATIK

Pada 11 Mei 2011 suatu lawatan ke Tropical Spice Garden di Teluk Bahang telah dilakukan oleh Kelab Sains dan Matematik SKSB. Tidak kurang 6 guru dan 40 murid telah menyertai lawatan tersebut. Untuk maklumat lanjut bolehlah kunjungi laman ini http://www.tropicalspicegarden.com/

Rombongan tersebut telah bertolak dengan menaiki sebuah bas pada pukul 2.00 petang dan tiba pada pukul 3.15 petang. Di situ terdapat banyak pohon herba yang ditanam dilereng-lereng bukit.Antara tujuan ia ditanam disitu ialah sebagai sebagai pameran kepada umum supaya ia dapat dikenali dengan lebih dekat lagi. Antaranya ialah pokok buah pala,pokok bunga kantan, pokok bunga cengkih, pokok vanilla, pokok tongkat ali dan lain-lain lagi. Sebuah pokok telipot yang besar bersaiz lebih kurang sedepa merupakan antara bahan tarikan di taman tersebut.

BUNGA TERATAI YANG TERDAPAT DI SITU...
"SUNGGUH MENAKJUBKAN"















"PENDAKIAN ILMU"














DAYA TARIKAN YANG MEMUKAU
















TAKLIMAT OLEH KAKITANGAN BERTUGAS

No comments:

Post a Comment

TVSKSB TERKINI-SUASANA KETIKA MENERIMA KEPT. UPSR